Search results

204 hakutulos(ta) sopii hakuehtoihin.
Filter the results.
Sisältötyyppi

Uudemmat kuin

Sort by relevance · date (newest first) · alphabetically
Metsähallitus avohakkaa liito-oravien metsää – Luonnonsuojelijat vastustavat hakkuita maastossa
Metsähallitus avohakkaa parhaillaan Kainuussa Suomussalmella Leipimäen vanhaa metsää, joka on alueen viimeisiä liito-oravan elinpiirejä ja pohjoisimpia tiedossa olevia liito-oravan elinpiirejä. Alueella on tehty lukuisia liito-oravan pesähavaintoja. Luonnonsuojelijat vastustavat hakkuita maastossa.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Luonnonvarakeskuksen tuoreet tilastot liioittelevat suojeltujen metsien määrää
Luonnonvarakeskus (Luke) julkaisi tänään (15.9.) uudet metsien suojelun tilastot. Luken mukaan Suomen metsistä on suojeltu 12 %. Luku on kuitenkin harhaanjohtava. Varsinaista tuottavaa metsämaata on lakisääteisesti suojeltu hakkuilta koko maassa vain noin 5,7 %.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Malminkartanon koululaiset runoilivat uhanalaisesta lähimetsästään
Koululaisten lempipaikkoja lähimetsässä esittelevä Minun Kartanonmetsäni -näyttely on avoinna Malminkartanon kirjastossa.
Mielenosoittajat vastustavat hakkuita Lapinjärvellä
Mielenosoittajat vastustavat parhaillaan Luonnonvarakeskuksen (Luke) eilen käynnistämiä hakkuita Lapinjärven Ilveskallion ympäristössä.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Luonnonvarakeskus hakkaa uhanalaisten lajien kotimetsässä Lapinjärvellä
Suomen luonnonsuojeluliitto, Luonto-Liitto ja WWF vastustavat Luonnonvarakeskuksen (Luke) tänään alkaneita hakkuita Lapinjärven Ilveskalliota ympäröivissä valtion metsissä. Lapinjärvi on yksi itäisen Uudenmaan arvokkaimmista luontoalueista. Osa metsästä on myös geenireservimetsää, jossa on tarkoitus turvata kuusen geneettistä monimuotoisuutta.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Laajoja hakkuita suunnitellaan Helsingin Keskuspuistoon – Luonto-Liitto lyttää suunnitelman
Rakennusvirasto suunnittelee mittavia hakkuita Helsingin Keskuspuistoon. Aiotuilta hakkuukohteilta löytyi äärimmäisen uhanalaiseksi luokiteltua lahokaviosammalta ja liito-oravan elinpiiri. Luonto-Liitto vaatii hakkuusuunnitelmien keventämistä ja luontoarvojen tarkempaa selvittämistä. Järjestön aktivistit merkitsivät hakkuukohteita kylteillä maastoon lauantaina 21.11.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Kuva Troff document (with manpage macros) Kylttitempaus Helsingin Keskuspuistossa 21.11.2015
Luonto-Liiton metsäryhmän aktiivit merkitsivät Helsingin kaupungin suunnittelemia hakkuita metsään Keskuspuistossa 21.11.2015. Kuva: Sonja Martikainen
Located in kuvat / tiedotekuvat
Metsähallituslain uudistus on heikosti valmisteltu
Luonto-Liiton mielestä Metsähallitusta koskevan lainsäädännön uudistaminen on valmisteltu kestämättömällä tavalla. Yhteisiä maitamme ja vesiämme koskevan lainsäädännön uudistustyön tulisi olla mahdollisimman avointa ja osallistavaa. Pyynnöistä huolimatta keskeisiä sidosryhmiä ei päästetty lakiuudistusta koskeviin kuulemistilaisuuksiin. Suuren julkisen paineen seurauksena lakiluonnos saatiin lopulta nopealle lausuntokierrokselle, mutta jälleen lausuntopyyntö lähetettiin vain suppealle joukolle sidosryhmiä. Metsähallitus hallinnoi noin kolmasosaa Suomen pinta-alasta. Näin suurta julkista maa- ja vesiomaisuutta koskevan lainsäädännön uudistustyötä ei saa valmistella suljettujen ovien takana.
Soidensuojeluohjelma vesitettiin
Suomen luonnonsuojeluliiton ja Luonto-Liiton mielestä soidensuojelun täydennysohjelma vesittyi. Järjestöt jättivät eriävän mielipiteen valmistelutyöryhmän loppuraporttiin.
Metsähallitus romuttamassa soiden suojelun
Soidensuojelun täydennysohjelma on saamassa karun päätöksen. Luontojärjestöt vetoavat ministeri Tiilikaiseen, jotta tämä pelastaisi soiden suojelupaketista valtionmaiden 50 000 hehtaarin osuuden.