Search results

190 hakutulos(ta) sopii hakuehtoihin.
Filter the results.
Sisältötyyppi

Uudemmat kuin

Sort by relevance · date (newest first) · alphabetically
Luonnonsuojelujärjestöt esittävät hakkuukieltoa valtion retkeilyalueille
Neljäs tutkintapyyntö Metsähallituksen hakkuista
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Lausunto luonnoksesta hallituksen esitykseksi metsätuhojen torjuntaa koskevaksi laiksi ja eräiksi siihen liittyviksi laeiksi
Luonto-Liitto toteaa seuraavaa.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Kansallisomaisuus turvaan - valtion maiden suojeluesitys
Luontojärjestöt julkaisivat syksyllä 2012 mittavan suojeluesityksen valtion omistamista arvokkaista metsä- ja suoalueista. Kansallisomaisuus turvaan -esitykseen on rajattu yli 500 kohdetta, yhteispinta-alaltaan n. 150 000 hehtaaria.
Located in Miksi suojella metsää? / Suojeluesityksiä
Metsäkartoituskurssi Nuuksiossa 12.-14.5.2017
KURSSI ON TÄYNNÄ.
Located in Ajankohtaista
Järjestöt yrittävät estää Metsähallituksen hakkuut arvokkailla Oulujärven retkeilysaarilla
Metsähallitus suunnittelee aloittavansa mittavat hakkuut Kainuussa Oulujärven retkeilyalueeseen kuuluvissa Kuostonsaaressa ja Kaarresalossa. Suomen luonnonsuojeluliitto jätti tänään aiheesta vireillepanoesityksen, jossa se vaatii Pohjois-Pohjanmaan ELY-keskusta puuttumaan hakkuisiin. Luonto-Liitto ja Suomen luonnonsuojeluliitto vaativat, että Metsähallitus jättää arvokkaat saaret hakkaamatta.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Hatarasti perusteltu ötökkälaki aiheuttaisi haittaa metsänomistajille ja luonnolle
Hallituksen esitys metsätuhojen torjuntaa koskevaksi laiksi, eli niin sanottu ötökkälaki, on parhaillaan eduskunnan käsittelyssä. Lainsäädäntöön esitetyt muutokset lisäävät toteutuessaan metsänomistajan velvollisuuksia ja kustannuksia sekä aiheuttavat suuria haittoja metsäluonnon monimuotoisuudelle. Tutkimustietoon perustuva näyttö kiristysten tarpeellisuudesta puuttuu.
Ympäristöjärjestöt: Hossan kansallispuistoa ollaan vesittämässä
Hallitus esittää metsästyksen laajaa sallimista Hossaan perustettavassa kansallispuistossa. WWF:n, BirdLifen ja Luonto-Liiton mukaan tämä olisi alueen luonnonsuojelutavoitteiden vastaista, vähentäisi kansallispuiston houkuttelevuutta ja saattaisi pienentää sen aluetaloudellisia hyötyjä.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Metsähallituksen hakkuut Paljakan luonnonpuiston ympäristössä keskeytettävä
Valtion metsiä hallinnoivan Metsähallituksen metsätalousyhtiö hakkaa parhaillaan arvokkaita luonto- ja retkeilyalueita Paljakan luonnonpuiston lähistöllä Puolangalla Kainuussa. (21.11.2017)
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Malminkartanon koululaiset runoilivat uhanalaisesta lähimetsästään
Koululaisten lempipaikkoja lähimetsässä esittelevä Minun Kartanonmetsäni -näyttely on avoinna Malminkartanon kirjastossa.