Search results

204 hakutulos(ta) sopii hakuehtoihin.
Filter the results.
Sisältötyyppi

Uudemmat kuin

Sort by relevance · date (newest first) · alphabetically
Metsäryhmän valtakunnallinen tapaaminen
Luonto-Liiton valtakunnallinen metsäryhmä kokoontuu hengailemaan Tampereelle 30.10.
Opastettu retki Stansvikiin
Tule näkemään ja kokemaan Stansvikin upea metsä. Ja toivottavasti pelastamaan sen!
Kaadetaan kaava - uusien ilta
Stansvikin metsää uhkaa hakkuut - tule mukaan estämään se!
Located in Tapahtumat
Metsähallituksen suojelupäätös on riittämätön – luontojärjestöt suljettiin valmistelun ulkopuolelle
Metsähallitus on tänään julkaissut valtion maita koskevan, 13 000 hehtaaria koskevan suojelupäätöksen. Luonnonsuojelujärjestöjen mielestä päätös on askel oikeaan suuntaan, mutta esityksen pinta-ala on riittämätön. Lisäksi päätöksen valmistelussa unohdettiin täysin avoimuus ja sidosryhmien osallistaminen.
Lausunto ympäristönsuojelulain uudistuksesta
Luonto-Liitto kiittää ministeriötä lausuntapyynnöstä ja toteaa lausuntonaan seuraavaa.
Metsäryhmä
Luonto-Liiton metsäryhmä edistää metsiensuojelua koko maassa Hangosta Utsjoelle ja myös Suomen lähialueilla. Kartoitamme arvokkaita metsäalueita, kirjoitamme suojeluesityksiä, osallistumme aktiivisesti metsäpolitiikkaan sekä ympäristöjärjestöjen yhteiseen metsäkampanjointiin. Lisäksi järjestämme kursseja, retkiä, leirejä ja mielenosoituksia sekä kouluille metsäopetusta. Liity kirjavaan joukkoomme ja pelasta Suomen metsät! Ryhmä tekee työtä arvokkaiden luontoalueiden suojelemiseksi ja estää metsä- ja suoluonnon kannalta tuhoisia maankäyttöhankkeita. Metsien monimuotoisuutta uhkaa erityisesti metsätalous, mutta monilla alueilla myös esimerkiksi rakentamispaineet. Metsäryhmä kerää tietoa ja kouluttaa, ottaa kantaa ja osallistuu metsäkeskusteluun. Jokainen arvokkaan metsän hakkuu on liikaa.
Metsähallitus romuttamassa soiden suojelun
Soidensuojelun täydennysohjelma on saamassa karun päätöksen. Luontojärjestöt vetoavat ministeri Tiilikaiseen, jotta tämä pelastaisi soiden suojelupaketista valtionmaiden 50 000 hehtaarin osuuden.
Soidensuojeluohjelma vesitettiin
Suomen luonnonsuojeluliiton ja Luonto-Liiton mielestä soidensuojelun täydennysohjelma vesittyi. Järjestöt jättivät eriävän mielipiteen valmistelutyöryhmän loppuraporttiin.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Kuva Troff document (with manpage macros) Kylttitempaus Helsingin Keskuspuistossa 21.11.2015
Luonto-Liiton metsäryhmän aktiivit merkitsivät Helsingin kaupungin suunnittelemia hakkuita metsään Keskuspuistossa 21.11.2015. Kuva: Sonja Martikainen
Located in kuvat / tiedotekuvat
Luonnonvarakeskuksen tuoreet tilastot liioittelevat suojeltujen metsien määrää
Luonnonvarakeskus (Luke) julkaisi tänään (15.9.) uudet metsien suojelun tilastot. Luken mukaan Suomen metsistä on suojeltu 12 %. Luku on kuitenkin harhaanjohtava. Varsinaista tuottavaa metsämaata on lakisääteisesti suojeltu hakkuilta koko maassa vain noin 5,7 %.