Search results

204 hakutulos(ta) sopii hakuehtoihin.
Filter the results.
Sisältötyyppi

Uudemmat kuin

Sort by relevance · date (newest first) · alphabetically
Metsähallituksen ennätystuloksen jäljet näkyvät luonnossa
Tuloksen parantelu valtion omaisuutta myymällä ei ole taloudellisesti kestävää.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Ympäristöjärjestöt jatkavat Suomessa metsätalouden FSC-sertifioinnin kehittämistä
Kansainvälinen Greenpeace on eronnut metsäsertifiointijärjestelmä FSC:stä. Syitä Greenpeacen eroon ovat järjestelmän epätasainen toteuttaminen ja ongelmat erityisesti sellaisissa maissa, joissa hallinto ja metsätalouden riskien valvonta on heikkoa. Lisäksi Greenpeace nostaa esiin läpinäkyvyyden puutteen ja vaatii julkisiksi karttoja puunhankinta-alueista. Greenpeacen kansalliset toimistot päättävät itsenäisesti, jatkavatko omilla alueillaan FSC:n jäseninä.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Luonto-Liitto ja SLL Kainuu vaativat Metsähallitusta keskeyttämään hakkuut Hossan kansallispuiston rajalla
Metsähallitus on aloittanut hakkuut Hossan kansallispuistoon rajautuvissa vanhoissa metsissä Pistonlehdontien varressa. Luontojärjestöjen alueelle tekemän maastokäynnin perusteella hakattavaksi on osoitettu luonnontilaisen kaltaisia, runsaslahopuustoisia vanhoja metsiä. Luonto-Liitto ja Suomen luonnonsuojeluliiton Kainuun piiri vaativat, että Metsähallitus noudattaa virallista strategiaansa ja lopettaa luonnon monimuotoisuudelle arvokkaiden vanhojen metsien hakkuut valtion mailla.
Mielenosoittajat vaativat Metsähallituksen tulostavoitteen kohtuullistamista
Luonto-Liiton metsäryhmä järjestää tänään 13.2.2019 mielenosoituksen maa- ja metsätalousministeriön edustalla Hallituskadulla Helsingissä.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Metsähallitus kokeilee jatkuvapeitteistä kasvatusta – ympäristöjärjestöt toivovat pikaista avohakkuista luopumista
Jatkuvapeitteisen kasvatuksen menetelmän kokeileminen valtion metsissä on askel eteenpäin. Avohakkuita on kuitenkin alettava vähentää välittömästi, vaativat Avohakkuut historiaan -kansalaisaloitteen käynnistäneet järjestöt.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Helsingin metsänhoidon suunnittelun taso romahtanut
Helsingin luonnonsuojeluyhdistys, Helsingin Seudun Lintutieteellinen yhdistys Tringa, Luonto-Liitto sekä Suomen luonnonsuojeluliiton Uudenmaan piiri ovat vedonneet Helsingin kaupunkiympäristölautakuntaan, jotta se puuttuisi Helsingin metsänhoidon suunnittelun ongelmiin.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Perjantait Gretan kanssa 21.12, 28.12. ja 4.1.
Istumme yhdessä Tampereen Raatihuoneen portailla tulevaisuutemme turvaavan ilmastopolitiikan puolesta.
Yhden yön telttaretki Repovedelle
Korpeen Halloweenina!
Lupin metsäryhmän kokkailuilta
Tule mukaan pääkaupunkiseudun metsäryhmään ja toimimaan metsiemme puolesta!
Retki Salamajärvelle 28.12.-4.1.
Perinteinen vuodenvaihteen retki pois kaikesta hälinästä.