Search results

197 hakutulos(ta) sopii hakuehtoihin.
Filter the results.
Sisältötyyppi

Uudemmat kuin

Sort by relevance · date (newest first) · alphabetically
Itämerijaosto valittiin mukaan Meriroskahaasteen 10 finalistin joukkoon
Itämerijaoston ehdotus meriroskan vähentämiseksi valittiin mukaan Suomen ympäristökeskuksen järjestämän Meriroskahaasteen 10 finalistin joukkoon.
Located in Itämeri / Ajankohtaista
Avohakkuut historiaan -kansalaisaloite antaa suomalaisille tilaisuuden vaatia avohakkuista luopumista valtion metsissä
Ympäristöjärjestöt Suomen luonnonsuojeluliitto, Greenpeace, BirdLife Suomi, Luonto-Liitto ja Natur och Miljö käynnistävät tänään torstaina kansalaisaloitekampanjan, joka tähtää avohakkuiden kieltämiseen yhteisissä metsissämme eli valtion metsissä.
Luonto-Liitto: Grafiittikaivos vaarantaa Heinäveden alueen arvokkaan ympäristön
Luonto-Liitto myöntää Siilin piikki -antipalkinnon englantilaiselle Beowulf Mining -yhtiölle sen kaivossuunnitelmasta, joka uhkaa Suur-Saimaan herkkää ekosysteemiä. Yhtiö suunnittelee Heinävedelle grafiittikaivosta useiden luonnosuojelualueiden läheisyyteen. Luonto-Liiton valtuusto myöntää vuosittain Siilin piikin ympäristön kannalta arveluttavista puheista tai teoista.
Located in Ajankohtaista
Haitallisia vieraskasveja torjuva hanke kannustaa suomalaisia luonnonsuojelutekoihin
VieKas LIFE on kunnianhimoinen vieraslajihanke, joka tarjoaa luonnonystäville helppoja tapoja suomalaisen luonnon vaalimiseen. Luonto-Liitto on mukana Suomen luonnonsuojeluliiton koordinoimassa hankkeessa tuottamalla vieraslaji-teemaisia kouluvierailuja.
Lausunto Metsähallituksen luonnoksesta Etelä-Suomen luonnonvarasuunnitelmaksi
Suunnitelmaluonnokseen on kirjattu paljon toimia, joilla on merkitystä luonnon monimuotoisuuden turvaamisessa. Suuri ongelma on kuitenkin, että käytännössä kaikki mitattavat konkreettiset tavoitteet näiltä toimilta puuttuvat.
Located in Ajankohtaista
Vastuu tupakan ympäristötuhoista kuuluu tupakkateollisuudelle
Tupakan viljely tuhoaa metsiä, savukkeiden valmistus aiheuttaa ympäristöpäästöjä ja myrkylliset tumpit jäävät luontoon. Suomen ASH ry ja Luonto-Liitto vaativat tupakkateollisuutta kantamaan vastuunsa tupakan aiheuttamista ympäristötuhoista.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Järjestöt EU-ministerikokoukseen osallistuvalle Tiilikaiselle: Suomen ilmastopolitiikan suunnan on muututtava
Donald Trumpin ilmoitettua Yhdysvaltojen vetäytymisestä Pariisin sopimuksesta, on EU:n johtajuus kansainvälisen ilmastopolitiikan kohtalonkysymys.
Soidensuojeluohjelma mahdollista vielä pelastaa
Ympäristöministeri Sanni Grahn-Laasonen ei kertonut tänään Helsinkiin koolle kutsumansa suopäivän päätteeksi ratkaisuaan tai edes aikataulua soidensuojelulle. Suomen luonnonsuojeluliitto ja Luonto-Liitto jättivät ministerille ennen tilaisuutta ratkaisuehdotuksensa soidensuojeluohjelman toteuttamiseksi vielä tällä hallituskaudella.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Laajoja hakkuita suunnitellaan Helsingin Keskuspuistoon – Luonto-Liitto lyttää suunnitelman
Rakennusvirasto suunnittelee mittavia hakkuita Helsingin Keskuspuistoon. Aiotuilta hakkuukohteilta löytyi äärimmäisen uhanalaiseksi luokiteltua lahokaviosammalta ja liito-oravan elinpiiri. Luonto-Liitto vaatii hakkuusuunnitelmien keventämistä ja luontoarvojen tarkempaa selvittämistä. Järjestön aktivistit merkitsivät hakkuukohteita kylteillä maastoon lauantaina 21.11.
Linjaus uraanikaivosten valtausluvista vaarallinen