Search results

35 hakutulos(ta) sopii hakuehtoihin.
Filter the results.
Sisältötyyppi

Uudemmat kuin

Sort by relevance · date (newest first) · alphabetically
Eurooppalaiset sudensuojelujärjestöt eivät hyväksy metsästystä osana suden kannanhoitoa
European Alliance for Wolf Conservation -sudensuojeluverkosto kokoontui viikonloppuna Helsingissä edistämään konkreettisia toimia suden elämän turvaamiseksi koko Euroopassa. Tapaamisen yhteydessä laadittiin julkilausuma toimenpiteistä sudensuojelun edistämiseksi.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Joka kuudes suomalaisista eurovaaliehdokkaista edistäisi eläinten hyvinvointia
Animalia, SEY ja Luonto-Liiton susiryhmä ovat mukana EU:n laajuisessa kampanjassa, jossa vaaleissa ehdolla olevia henkilöitä haastetaan tekemään lupauksia eläinten puolesta, mikäli he tulevat valituiksi parlamenttiin. Kampanja on osa eurooppalaisen eläinsuojelun kattojärjestö Eurogroup for Animalsin tekemää EU:n laajuista vaalityötä.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Jopa neljännes Suomen uhanalaisista susista saatetaan metsästää kuluvan metsästyskauden aikana
Located in Susiryhmä
Kannanhoidollinen metsästys on sudenhoitosuunnitelman keskeisin ongelma
Luonto-Liitto pitää uutta sudenhoitosuunnitelmaa monelta osin puutteellisena uhanalaisen suden suojelun kannalta. Maa- ja metsätalousministeriö esitteli luonnoksen uudeksi hoitosuunnitelmaksi torstaina 18.12.2014.
Located in Blogi
Lapin nykymuotoinen porotalous uhkaa susien lisäksi alueen ympäristöä
Susia ja muita petoja on syytetty porotalouden heikosta tilasta väärin perustein. Kysymys on pohjimmiltaan porotalouden ja luonnonympäristön hyvinvoinnin välisestä ristiriidasta, jonka sovittaminen ei ole yksinkertaista. Luonto-Liiton susiryhmän kanta on, että ympäristön ja sen lajiston köyhdyttäminen tulee saada kuriin.
Located in Blogi
Lapin susikannan häviämiseen puututtava uudessa hoitosuunnitelmassa
Lapissa on Riista- ja kalatalouden tutkimuslaitoksen mukaan jäljellä enää ainoastaan 3–6 sutta. Lapin ja koko Suomen susikannan kasvattaminen kestävälle tasolle edellyttää nyt tiukkoja toimenpiteitä Suomen valtiolta.
Located in Blogi
Lappia ei saa tyhjentää ahmoista ja susista
Luonto-Liitto ei hyväksy maa- ja metsätalousministeriön suurpetopolitiikkaa, jonka tarkoituksena on tyhjentää Lappi susien jälkeen ahmoista.
Located in Blogi
Luonto- ja eläinjärjestöt vaativat suden tiukkaa suojelua poronhoitoalueelle
Luonto-Liitto ja Eurogroup for Animals esittävät EU:n suurpetofoorumille osoittamassaan kirjeessä suden luokittelemista tiukasti suojelluksi lajiksi koko Suomessa
Luonto-Liiton lausunto susikiintiöasetuksesta
Luonto-Liiton lausunto susikiintiöasetuksesta metsästysvuodelle 2015–2016.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Luonto-Liiton susiryhmä esittää petokorvausjärjestelmän täysremonttia poronhoitoalueella
Petokorvausjärjestelmä kaipaa uudelleenarviointia, esittää Luonto-Liiton susiryhmä. Nykyisellään järjestelmä ei toimi, sillä Lapin susikannan romahdettua metsästyspaineet kohdistuvat nyt uhanalaiseen ahmaan.