Search results

35 hakutulos(ta) sopii hakuehtoihin.
Filter the results.
Sisältötyyppi

Uudemmat kuin

Sort by relevance · date (newest first) · alphabetically
Luonto-Liitto onnittelee Mervi Laaksosta tiedonjulkistamisen valtionpalkinnosta
Luonto-Liiton susiryhmän puheenjohtajana 2005–2007 toimineelle biologi Mervi Laaksoselle on myönnetty tiedonjulkistamisen valtionpalkinto viime vuonna julkaistusta Susi-tietokirjasta.
Located in Blogi
Luontojärjestöjä ei kuunneltu – valitukset sudenkaatoluvista ainoa keino vaikuttaa
Luonto-Liitto ja Luonnonsuojeluyhdistys Tapiola ovat jättäneet valituksia Riistakeskuksen myöntämistä kannanhoidollisista poikkeusluvista suden metsästykseen. Satakunnassa, Varsinais-Suomessa ja Pohjois-Hämeessä poikkeuslupien toimeenpano on keskeytetty. Yhdistykset ovat valittaneet myös Kainuun, Pohjanmaan ja Itä-Suomen luvista, joiden osalta asia on Riistakeskuksella lausuttavana.
Luonto-Liiton lausunto susikiintiöasetuksesta
Luonto-Liiton lausunto susikiintiöasetuksesta metsästysvuodelle 2015–2016.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Suden määritelmä metsästettävänä riistalajina pitää muuttaa
Suden määritelmä metsästettävänä riistalajina pitää uudistaa lajin uhanalaisuuden takia. Sudet ovat Suomessa heikossa asemassa, eikä Maa- ja metsätalousministeriön petopolitiikka tue susikannan elpymistä.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Luonto-Liitto tempaisee ahtaalle ajettujen susien puolesta: "Suomalaisten tulisi arvostaa maamme uljainta suurpetoa"
Suomessa elää viimeisimpien arvioiden mukaan vain noin 200–235 sutta (Luonnonvarakeskus). Susi luokitellaan Suomessa erittäin uhanalaiseksi lajiksi. Sami Säynevirta sami.saynevirta@luontoliitto.fi p. 040 560 7303 luontoliitto.fi/susiryhma
Located in Blogi
Jopa neljännes Suomen uhanalaisista susista saatetaan metsästää kuluvan metsästyskauden aikana
Located in Susiryhmä
Lapin susikannan häviämiseen puututtava uudessa hoitosuunnitelmassa
Lapissa on Riista- ja kalatalouden tutkimuslaitoksen mukaan jäljellä enää ainoastaan 3–6 sutta. Lapin ja koko Suomen susikannan kasvattaminen kestävälle tasolle edellyttää nyt tiukkoja toimenpiteitä Suomen valtiolta.
Located in Blogi
Oikeus olla susi – kaksikymmentä vuotta sudensuojelua
Kaksikymmentä vuotta sitten ryhmä aktiivisia opiskelijoita ja opettajia päätti, että suden huonolle asemalle Suomessa on tehtävä jotain. Ryhmä halusi vaikuttaa susipolitiikkaan ja ottaa osaa petokeskusteluun.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Luonto-Liitto vaatii vaihtoehtoja susien tappamiselle
Luonto-Liiton susiryhmä ei hyväksy kaatolupien myöntämistä susille nykytilanteessa, sillä Suomen susikanta ei ole kestävällä tasolla.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Luonto-Liiton susiryhmä esittää petokorvausjärjestelmän täysremonttia poronhoitoalueella
Petokorvausjärjestelmä kaipaa uudelleenarviointia, esittää Luonto-Liiton susiryhmä. Nykyisellään järjestelmä ei toimi, sillä Lapin susikannan romahdettua metsästyspaineet kohdistuvat nyt uhanalaiseen ahmaan.