Search results

35 hakutulos(ta) sopii hakuehtoihin.
Filter the results.
Sisältötyyppi

Uudemmat kuin

Sort by relevance · date (newest first) · alphabetically
Kannanhoidollinen metsästys on sudenhoitosuunnitelman keskeisin ongelma
Luonto-Liitto pitää uutta sudenhoitosuunnitelmaa monelta osin puutteellisena uhanalaisen suden suojelun kannalta. Maa- ja metsätalousministeriö esitteli luonnoksen uudeksi hoitosuunnitelmaksi torstaina 18.12.2014.
Located in Blogi
Perhon susien salametsästäjien tuomio liian lievä
Perhon salakaato-oikeudenkäynnistä annettiin tänään käräjäoikeuden tuomio, joka asettaa 12 syytetylle vuoden ja kahden kuukauden ehdollisen vankeusrangaistuksen sekä neljän vuoden metsästyskiellon törkeästä metsästysrikoksesta. Luonto-Liitto pitää salametsästäjille annettua tuomiota turhan lievänä.
Located in Blogi
Sudentappolupia vastaan osoitetaan mieltä Helsingissä, Joensuussa ja Tampereella
Luonto-Liiton susiryhmä järjestää yhdessä muiden ympäristö- ja eläinjärjestöjen kanssa Eläköön sudet! -mielenosoituksen sudentappolupia ja maa- ja metsätalousministeriön susipolitiikkaa vastaan.
Located in Blogi
Luonto-Liitto kanteli suden kannanhoidollisesta metsästyksestä Euroopan komissioon
Kantelussa todetaan, että kannanhoidollinen metsästys rikkoo Euroopan unionin luontodirektiiviä sekä perusteluidensa että toteutuksensa osalta. Susi kuuluu Suomessa luontodirektiivin liitteen IV tiukasti suojeltuihin lajeihin poronhoitoalueen ulkopuolella.
Located in Blogi
Luonto-Liiton susiryhmä ja Oikeutta eläimille keräävät nimiä EU:n susikantelun tueksi
Luonto-Liiton susiryhmä ja Oikeutta eläimille kannustavat ihmisiä allekirjoittamaan Euroopan komissiolle suunnatun vetoomuksen kannanhoidollisen metsästyksen lopettamiseksi ja rakentavamman susipolitiikan edistämiseksi Suomessa. Susi on Suomessa erittäin uhanalainen eläin, jonka kanta on Luonnonvarakeskuksen viimeisimmän arvion mukaan vain 220–245 yksilön suuruinen.
Located in Blogi
Luonto- ja eläinjärjestöt vaativat suden tiukkaa suojelua poronhoitoalueelle
Luonto-Liitto ja Eurogroup for Animals esittävät EU:n suurpetofoorumille osoittamassaan kirjeessä suden luokittelemista tiukasti suojelluksi lajiksi koko Suomessa
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Norja jatkaa suden metsästystä vastustuksesta huolimatta
Kokonaiseen susilaumaan kohdistuva jahti sudelle tarkoitetulla suojelualueella Norjassa on alkanut tammikuun alussa.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Tehokkaat ennaltaehkäisevät keinot vähentäisivät susien pihavierailuja
Susien pihavierailun ennaltaehkäisyssä on noudatettava EU:n luontodirektiiviä, ja poliisin pitäisi yhdessä Suomen riistakeskuksen kanssa ottaa aktiivinen rooli suden ja ihmisen yhteiselon toteuttamisessa käyttämällä ei-tappavia menetelmiä.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Lappia ei saa tyhjentää ahmoista ja susista
Luonto-Liitto ei hyväksy maa- ja metsätalousministeriön suurpetopolitiikkaa, jonka tarkoituksena on tyhjentää Lappi susien jälkeen ahmoista.
Luonto-Liitto onnittelee Mervi Laaksosta tiedonjulkistamisen valtionpalkinnosta
Luonto-Liiton susiryhmän puheenjohtajana 2005–2007 toimineelle biologi Mervi Laaksoselle on myönnetty tiedonjulkistamisen valtionpalkinto viime vuonna julkaistusta Susi-tietokirjasta.