Search results

27 hakutulos(ta) sopii hakuehtoihin.
Filter the results.
Sisältötyyppi

Uudemmat kuin

Sort by relevance · date (newest first) · alphabetically
Luonnonvarakeskus hakkaa uhanalaisten lajien kotimetsässä Lapinjärvellä
Suomen luonnonsuojeluliitto, Luonto-Liitto ja WWF vastustavat Luonnonvarakeskuksen (Luke) tänään alkaneita hakkuita Lapinjärven Ilveskalliota ympäröivissä valtion metsissä. Lapinjärvi on yksi itäisen Uudenmaan arvokkaimmista luontoalueista. Osa metsästä on myös geenireservimetsää, jossa on tarkoitus turvata kuusen geneettistä monimuotoisuutta.
Mielenosoittajat vastustavat hakkuita Lapinjärvellä
Mielenosoittajat vastustavat parhaillaan Luonnonvarakeskuksen (Luke) eilen käynnistämiä hakkuita Lapinjärven Ilveskallion ympäristössä.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Metsähallitus avohakkaa liito-oravien metsää – Luonnonsuojelijat vastustavat hakkuita maastossa
Metsähallitus avohakkaa parhaillaan Kainuussa Suomussalmella Leipimäen vanhaa metsää, joka on alueen viimeisiä liito-oravan elinpiirejä ja pohjoisimpia tiedossa olevia liito-oravan elinpiirejä. Alueella on tehty lukuisia liito-oravan pesähavaintoja. Luonnonsuojelijat vastustavat hakkuita maastossa.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Avohakkuut historiaan -kansalaisaloite antaa suomalaisille tilaisuuden vaatia avohakkuista luopumista valtion metsissä
Ympäristöjärjestöt Suomen luonnonsuojeluliitto, Greenpeace, BirdLife Suomi, Luonto-Liitto ja Natur och Miljö käynnistävät tänään torstaina kansalaisaloitekampanjan, joka tähtää avohakkuiden kieltämiseen yhteisissä metsissämme eli valtion metsissä.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Luonto-Liiton metsäryhmä vastustaa Vienan reitin hakkuita maastossa Suomussalmella
Luonto-Liiton metsäryhmän edustajat ovat tänään maastossa Suomussalmen Vienan reitin hakkuilla. Metsähallitus hakkaa Vienan reitin maisemia ja reitin varsia nyt Kevättijärven kaakkoispuolella Ranta-ahon kohdalla.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Maamme suojelun arvoiset luontoalueet nyt yhdellä kartalla - ympäristöjärjestöt vaativat merkittävää lisäystä suojeluun
Suomen luonnonsuojeluliitto, Greenpeace, WWF Suomi, Luonto-Liitto ja BirdLife Suomi ovat yhteistyössä keränneet kiireellistä suojelua tarvitsevien luontoalueiden tiedot yhteen paikkaan. Kaikille avoin Metsäkartat-verkkosivu avautui 13.6.
Soidensuojeluohjelma mahdollista vielä pelastaa
Ympäristöministeri Sanni Grahn-Laasonen ei kertonut tänään Helsinkiin koolle kutsumansa suopäivän päätteeksi ratkaisuaan tai edes aikataulua soidensuojelulle. Suomen luonnonsuojeluliitto ja Luonto-Liitto jättivät ministerille ennen tilaisuutta ratkaisuehdotuksensa soidensuojeluohjelman toteuttamiseksi vielä tällä hallituskaudella.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Metsähallituslain uudistus on heikosti valmisteltu
Luonto-Liiton mielestä Metsähallitusta koskevan lainsäädännön uudistaminen on valmisteltu kestämättömällä tavalla. Yhteisiä maitamme ja vesiämme koskevan lainsäädännön uudistustyön tulisi olla mahdollisimman avointa ja osallistavaa. Pyynnöistä huolimatta keskeisiä sidosryhmiä ei päästetty lakiuudistusta koskeviin kuulemistilaisuuksiin. Suuren julkisen paineen seurauksena lakiluonnos saatiin lopulta nopealle lausuntokierrokselle, mutta jälleen lausuntopyyntö lähetettiin vain suppealle joukolle sidosryhmiä. Metsähallitus hallinnoi noin kolmasosaa Suomen pinta-alasta. Näin suurta julkista maa- ja vesiomaisuutta koskevan lainsäädännön uudistustyötä ei saa valmistella suljettujen ovien takana.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Laajoja hakkuita suunnitellaan Helsingin Keskuspuistoon – Luonto-Liitto lyttää suunnitelman
Rakennusvirasto suunnittelee mittavia hakkuita Helsingin Keskuspuistoon. Aiotuilta hakkuukohteilta löytyi äärimmäisen uhanalaiseksi luokiteltua lahokaviosammalta ja liito-oravan elinpiiri. Luonto-Liitto vaatii hakkuusuunnitelmien keventämistä ja luontoarvojen tarkempaa selvittämistä. Järjestön aktivistit merkitsivät hakkuukohteita kylteillä maastoon lauantaina 21.11.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Metsähallituksen ennätystuloksen jäljet näkyvät luonnossa
Tuloksen parantelu valtion omaisuutta myymällä ei ole taloudellisesti kestävää.