Search results

183 hakutulos(ta) sopii hakuehtoihin.
Filter the results.
Sisältötyyppi

Uudemmat kuin

Sort by relevance · date (newest first) · alphabetically
Luonnonvarakeskus hakkaa uhanalaisten lajien kotimetsässä Lapinjärvellä
Suomen luonnonsuojeluliitto, Luonto-Liitto ja WWF vastustavat Luonnonvarakeskuksen (Luke) tänään alkaneita hakkuita Lapinjärven Ilveskalliota ympäröivissä valtion metsissä. Lapinjärvi on yksi itäisen Uudenmaan arvokkaimmista luontoalueista. Osa metsästä on myös geenireservimetsää, jossa on tarkoitus turvata kuusen geneettistä monimuotoisuutta.
Mielenosoittajat vastustavat hakkuita Lapinjärvellä
Mielenosoittajat vastustavat parhaillaan Luonnonvarakeskuksen (Luke) eilen käynnistämiä hakkuita Lapinjärven Ilveskallion ympäristössä.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Lausunto Itä-Lappiin perustettavia valtion luonnonsuojelualueita koskevista asetusluonnoksista
Luonto-Liitto esittää parannuksia Itä-Lappiin perustettavien valtion luonnonsuojelualueiden rajauksiin.
Located in Ajankohtaista
Metsähallitus avohakkaa liito-oravien metsää – Luonnonsuojelijat vastustavat hakkuita maastossa
Metsähallitus avohakkaa parhaillaan Kainuussa Suomussalmella Leipimäen vanhaa metsää, joka on alueen viimeisiä liito-oravan elinpiirejä ja pohjoisimpia tiedossa olevia liito-oravan elinpiirejä. Alueella on tehty lukuisia liito-oravan pesähavaintoja. Luonnonsuojelijat vastustavat hakkuita maastossa.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Luonto-Liiton Siilin piikki -palkinto Metsähallitukselle liito-oravan elinympäristöjen hävittämisestä Kainuussa
Luonto-Liiton liittovaltuusto myönsi viikonloppuna kymmenennen Siilin piikki –palkinnon Metsähallituksen Metsätalous oy:n Pohjanmaa-Kainuun alueyksikölle. Palkinnon perusteena ovat vuosia jatkuneet liito-oravien elinpiirejä tuhoavat vanhojen metsien hakkuut Ylä-Kainuussa.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Yksinkertaistava uutisointi hankaloittaa kokonaiskuvan muodostamista ilmastonmuutoksesta
Luonto-Liitto kommentoi Helsingin Sanomien uutista, jossa käsiteltiin ilmastonmuutosta metsätaloudelle hyödyllisenä ilmiönä.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet / Ajankohtaista
Vetoomus Vienan reitin turvaamiseksi osana Suomen satavuotisjuhlallisuuksia
Luonto-Liitto vetoaa Maatalous- ja ympäristöministeriin Suomussalmella sijaitsevan historiallisen Vienan reitin suojelemiseksi.
Lausunto Metsähallituksen luonnoksesta Etelä-Suomen luonnonvarasuunnitelmaksi
Suunnitelmaluonnokseen on kirjattu paljon toimia, joilla on merkitystä luonnon monimuotoisuuden turvaamisessa. Suuri ongelma on kuitenkin, että käytännössä kaikki mitattavat konkreettiset tavoitteet näiltä toimilta puuttuvat.
Located in Ajankohtaista
Järjestöt EU-ministerikokoukseen osallistuvalle Tiilikaiselle: Suomen ilmastopolitiikan suunnan on muututtava
Donald Trumpin ilmoitettua Yhdysvaltojen vetäytymisestä Pariisin sopimuksesta, on EU:n johtajuus kansainvälisen ilmastopolitiikan kohtalonkysymys.
Soidensuojeluohjelma mahdollista vielä pelastaa
Ympäristöministeri Sanni Grahn-Laasonen ei kertonut tänään Helsinkiin koolle kutsumansa suopäivän päätteeksi ratkaisuaan tai edes aikataulua soidensuojelulle. Suomen luonnonsuojeluliitto ja Luonto-Liitto jättivät ministerille ennen tilaisuutta ratkaisuehdotuksensa soidensuojeluohjelman toteuttamiseksi vielä tällä hallituskaudella.