Search results

45 hakutulos(ta) sopii hakuehtoihin.
Filter the results.
Sisältötyyppi

Uudemmat kuin

Sort by relevance · date (newest first) · alphabetically
Lausunto Itä-Lappiin perustettavia valtion luonnonsuojelualueita koskevista asetusluonnoksista
Luonto-Liitto esittää parannuksia Itä-Lappiin perustettavien valtion luonnonsuojelualueiden rajauksiin.
Lausunto Metsähallituksen luonnoksesta Etelä-Suomen luonnonvarasuunnitelmaksi
Suunnitelmaluonnokseen on kirjattu paljon toimia, joilla on merkitystä luonnon monimuotoisuuden turvaamisessa. Suuri ongelma on kuitenkin, että käytännössä kaikki mitattavat konkreettiset tavoitteet näiltä toimilta puuttuvat.
Located in Ajankohtaista
Vastuu tupakan ympäristötuhoista kuuluu tupakkateollisuudelle
Tupakan viljely tuhoaa metsiä, savukkeiden valmistus aiheuttaa ympäristöpäästöjä ja myrkylliset tumpit jäävät luontoon. Suomen ASH ry ja Luonto-Liitto vaativat tupakkateollisuutta kantamaan vastuunsa tupakan aiheuttamista ympäristötuhoista.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Järjestöt EU-ministerikokoukseen osallistuvalle Tiilikaiselle: Suomen ilmastopolitiikan suunnan on muututtava
Donald Trumpin ilmoitettua Yhdysvaltojen vetäytymisestä Pariisin sopimuksesta, on EU:n johtajuus kansainvälisen ilmastopolitiikan kohtalonkysymys.
Soidensuojeluohjelma mahdollista vielä pelastaa
Ympäristöministeri Sanni Grahn-Laasonen ei kertonut tänään Helsinkiin koolle kutsumansa suopäivän päätteeksi ratkaisuaan tai edes aikataulua soidensuojelulle. Suomen luonnonsuojeluliitto ja Luonto-Liitto jättivät ministerille ennen tilaisuutta ratkaisuehdotuksensa soidensuojeluohjelman toteuttamiseksi vielä tällä hallituskaudella.
Älkää lahdatko Vapaudenpuiston puita
Savo-Karjalan Luontopiiri on tyrmistynyt Joensuun kaupungin suunnitelmista kaataa vanhat, arvokkaat ja kauniit puut kaupungin keskustassa sijaitsevasta Vapaudenpuistosta. Järjestön mielestä on nurinkurista kehittää kaupunkia vain katsomalla taaksepäin 1920-luvun alkuperäisiin suunnitelmiin. Vapaudenpuistoa arvostetaan juuri sen auringonpaisteelta suoman suojan takia ja suuret puut tuovat vehreyttä muuten viheralueiltaan pelkistetyssä ydinkeskustassa.
Located in Ajankohtaista
Laajoja hakkuita suunnitellaan Helsingin Keskuspuistoon – Luonto-Liitto lyttää suunnitelman
Rakennusvirasto suunnittelee mittavia hakkuita Helsingin Keskuspuistoon. Aiotuilta hakkuukohteilta löytyi äärimmäisen uhanalaiseksi luokiteltua lahokaviosammalta ja liito-oravan elinpiiri. Luonto-Liitto vaatii hakkuusuunnitelmien keventämistä ja luontoarvojen tarkempaa selvittämistä. Järjestön aktivistit merkitsivät hakkuukohteita kylteillä maastoon lauantaina 21.11.
Linjaus uraanikaivosten valtausluvista vaarallinen
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Valitusoikeutta kaavoituksessa ei tule rajoittaa
Nykyinen kaivoslaki kivikaudelta