Search results

191 hakutulos(ta) sopii hakuehtoihin.
Filter the results.
Sisältötyyppi

Uudemmat kuin

Sort by relevance · date (newest first) · alphabetically
Luonnonvarakeskus hakkaa uhanalaisten lajien kotimetsässä Lapinjärvellä
Suomen luonnonsuojeluliitto, Luonto-Liitto ja WWF vastustavat Luonnonvarakeskuksen (Luke) tänään alkaneita hakkuita Lapinjärven Ilveskalliota ympäröivissä valtion metsissä. Lapinjärvi on yksi itäisen Uudenmaan arvokkaimmista luontoalueista. Osa metsästä on myös geenireservimetsää, jossa on tarkoitus turvata kuusen geneettistä monimuotoisuutta.
Mielenosoittajat vastustavat hakkuita Lapinjärvellä
Mielenosoittajat vastustavat parhaillaan Luonnonvarakeskuksen (Luke) eilen käynnistämiä hakkuita Lapinjärven Ilveskallion ympäristössä.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Lausunto Itä-Lappiin perustettavia valtion luonnonsuojelualueita koskevista asetusluonnoksista
Luonto-Liitto esittää parannuksia Itä-Lappiin perustettavien valtion luonnonsuojelualueiden rajauksiin.
Located in Ajankohtaista
Matkanjärjestäjät sitoutuivat vastustamaan trofeemetsästystä
Kampanjointi villieläinten kasvatusta, trofeemetsästystä ja muuta villieläinten hyväksikäyttöä vastaan tuottaa tulosta. Useat johtavat Etelä-Afrikan matkanjärjestäjät ja safariyrittäjät ovat sitoutuneet vastustamaan villieläimiä hyväksikäyttäviä toimintamuotoja.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Vapaakauppasopimukset uhkaavat ympäristöä, kansalaisoikeuksia ja demokratiaa
Luonto-Liitto järjestää huomenna yhdessä monien muiden järjestöjen ja tahojen kanssa TTIP-, CETA- ja TISA -vapaakauppaneuvotteluiden vastaisen toimintapäivän.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Mielenosoitus yhdistää rauhan- ja ympäristöväen
Perjantaina 24. lokakuuta Helsingissä järjestetään YK:n päivänä yhteinen ympäristö- ja rauhanliikkeiden mielenosoitus. Kokoontuminen tapahtuu kello 16 Eduskuntatalolla, josta mielenosoituskulkue lähtee liikkeelle kello 17. Kulkue kiertää keskustassa Mannerheimintien, Aleksanterinkadun, Mikonkadun ja Kaivokadun kautta. Osana tapahtumaa ympäristö- ja rauhanjärjestöt nostavat esille ajankohtaisia vaatimuksia.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Metsähallitus avohakkaa liito-oravien metsää – Luonnonsuojelijat vastustavat hakkuita maastossa
Metsähallitus avohakkaa parhaillaan Kainuussa Suomussalmella Leipimäen vanhaa metsää, joka on alueen viimeisiä liito-oravan elinpiirejä ja pohjoisimpia tiedossa olevia liito-oravan elinpiirejä. Alueella on tehty lukuisia liito-oravan pesähavaintoja. Luonnonsuojelijat vastustavat hakkuita maastossa.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet
Yksinkertaistava uutisointi hankaloittaa kokonaiskuvan muodostamista ilmastonmuutoksesta
Luonto-Liitto kommentoi Helsingin Sanomien uutista, jossa käsiteltiin ilmastonmuutosta metsätaloudelle hyödyllisenä ilmiönä.
Located in Ajankohtaista / Tiedotteet / Ajankohtaista
Vetoomus Vienan reitin turvaamiseksi osana Suomen satavuotisjuhlallisuuksia
Luonto-Liitto vetoaa Maatalous- ja ympäristöministeriin Suomussalmella sijaitsevan historiallisen Vienan reitin suojelemiseksi.
Located in Ajankohtaista
Suomessa pitäisi olla vähintään 800 sutta, sanoo tuore ruotsalaistutkimus
Tukholman yliopiston kesällä julkaiseman tutkimuksen mukaan Suomessa pitäisi olla vähintään 800 sutta ja Ruotsissa 1200, jotta susikanta säilyisi elinvoimaisena.